terça-feira, 7 de junho de 2016

"Queda" do Jiva e Raganuga Sadhana Bhakti !!!

"Queda" do Jīva e Rāgānugā-sādhana-bhakti !!!

A ideia que a alma caiu do mundo espiritual relacionada com Rāgānugā-sādhana-bhakti !!!

Um devoto(a) ao acalentar a ideia que a alma cai do mundo espiritual, como consequência desastrosa, passará a considerar Rāgānugā-sādhana-bhakti como secundária, desnecessária e sem importância.

Se a alma abandonou Kṛṣṇa, tendo uma relação (Rasa) prévia estabelecida com Ele, não é preciso praticar Rāgānugā-sādhana-bhakti. Para que? Basta executar um serviço na Instituição devocional e ao abandonar o corpo, e por Kṛpā-siddhi, reviver esta relação (Rasa) abandonada anteriormente. 

Mas nós sabemos que Kṛpā-siddhi é extremamente rara. E além disso também sabemos que Śrīla Prabhupāda e todos os Ācāryas explicam elaboradamente acerca de Sādhana Bhakti (Vaidhī e Rāgānugā), sua importância e que deve ser executada em ordem a avançar para Bhāva Bhakti e Prema Bhakti. 

Śrīla Prabhupāda e todos os Ācāryas ao enfatizarem exaustivamente a necessidade de Rāgānugā-sādhana-bhakti, ou o cultivo de uma relação (Rasa) específica, demonstram que não há uma relação (Rasa) prévia com Kṛṣṇa e que portanto a alma não cai do mundo espiritual. 

Rāgānugā-sādhana-bhakti é a prova de que o Jīva não cai do mundo espiritual de uma relação (Rasa) prévia. É preciso, portanto, estabelecer uma relação com Kṛṣṇa através de Rāgānugā-sādhana-bhakti.

De salientar que os Ācāryas explicam que a Rasa pela qual nos atraimos é determinada pela associação que tivemos em vidas passadas e não de uma relação abandonada no mundo espiritual.

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"O gosto específico surge num devoto de acordo com suas experiências anteriores." (Śrīla Rūpa Gosvāmī, Bhakti-rasāmṛta-sindhu - 2.5.38)

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Comentário de Śrīla Jīva Gosvāmī:

"Mas o que determina quem aceita qual tipo de Rati? Isto é decidido por não ter impressões de um Rati em particular de vidas anteriores, por ter a impressão de um único tipo de Rati de vidas anteriores, ou por ter impressões de muitos tipos de Rati?

Na primeira opção - ausência de impressões - Rati não pode ocorrer de todo, porque nenhum gosto poderia surgir. No caso de devotos que tenham impressões de muitos tipos de Rati, um Rati particular poderia não se manifestar de forma destacada, porque os gostos conflitantes resultariam na imprópria manifestação de Rasa (Rasābhāsa). 

Portanto, impressões de apenas um tipo, trazidas de vidas anteriores produzem o gosto específico.

Apesar de não estar em uma posição para perceber a profundidade desta Rasa, pode-se confirmar a sua identidade, comparando as descrições escriturais das Rasas com as próprias inclinações do devoto, e por inferência através de ver como as Rasas, diferentes da própria Rasa individual, nutrem ou deixam de nutrir os ingredientes totais desta mesma Rasa."

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O comentário de Śrīla Viśvanātha Cakravartī Ṭhākura:

"Entre os vários gostos, como doce, azedo e amargo, uma pessoa em particular tem um determinado gosto devido a impressões anteriores. Por causa de impressões de uma vida passada de uma Rasa particular, como Dāsya, também nesta vida, a pessoa tem este mesmo gosto e não outros, pela misericórdia de um grande devoto que tem um gosto semelhante. Este é o caso para os dois tipos de Dāsya e as outras três Rasas mais elevadas."

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"Fall" of the Jīva and Rāgānugā-sādhana-bhakti !!!

The idea that the soul fell from the spiritual world related to Rāgānugā-sādhana-bhakti !!!

A devotee, when cherishing the idea that the soul falls from the spiritual world, as a disastrous consequence, will start to consider Rāgānugā-sādhana-bhakti as secondary, unnecessary and unimportant.

If the soul has abandoned Kṛṣṇa, having a previous relationship (Rasa) established with Him, there is no need to practice Rāgānugā-sādhana-bhakti. For what? It is enough to perform a service in the Institution and when abandoning the body, and through Kṛpā-siddhi, revive this previously abandoned relationship (Rasa).

But we know that Kṛpā-siddhi is extremely rare. And furthermore we also know that Śrīla Prabhupāda and all the Ācāryas explain elaborately about Sādhana Bhakti (Vaidhī and Rāgānugā), its importance and that it must be performed in order to advance to Bhāva Bhakti and Prema Bhakti.

Śrīla Prabhupāda and all the Ācāryas by exhaustively emphasizing the need for Rāgānugā-sādhana-bhakti, or the cultivation of a specific relationship (Rasa), demonstrate that there is no prior relationship (Rasa) with Kṛṣṇa and that therefore the soul does not fall from the spiritual world.

Rāgānugā-sādhana-bhakti is the proof that the Jīva does not fall from the spiritual world of a previous relationship (Rasa). It is therefore necessary to establish a relationship with Kṛṣṇa through Rāgānugā-sādhana-bhakti.

It is worth noting that the Ācāryas explain that the Rasa to which we are attracted is determined by the association we had in past lives and not by an abandoned relationship in the spiritual world.

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"Specific taste arises in a devotee according to his previous experiences." (Śrīla Rūpa Gosvāmī, Bhakti-rasāmṛta-sindhu - 2.5.38)

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Commentary by Śrīla Jīva Gosvāmī:

"But what determines who accepts which type of Rati? This is decided by having no impressions of a particular Rati from previous lives, by having an impression of a single type of Rati from previous lives, or by having impressions of many types of Rati?

In the first option - absence of impressions - Rati cannot occur at all, because no taste could arise. In the case of devotees who have impressions of many types of Rati, a particular Rati might not manifest itself prominently, because conflicting tastes would result in the improper manifestation of Rasa (Rasābhāsa).

Therefore, impressions of only one kind, brought over from previous lives, produce the specific taste.

Although not in a position to perceive the depth of this Rasa, one can confirm its identity by comparing the scriptural descriptions of the Rasas with the devotee's own inclinations, and by inference through seeing how the Rasas, different from the individual Rasa itself, nourish or fail to nourish the total ingredients of this same Rasa."

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Śrīla Viśvanātha Cakravartī Ṭhākura commentary:

"Among the various tastes such as sweet, sour and bitter, a particular person has a certain taste due to past impressions. Because of past life impressions of a particular Rasa such as Dāsya, in this life also one has this same taste and no others, by the mercy of a great devotee who has a similar taste. This is the case for the two types of Dāsya and the other three higher Rasas."

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