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Imagem: Asta Sakhi Mandir no Radha Kunda. As oito Sakhis principais.
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No significado do CC Adi 4.15-16, Srila Prabhupada faz a afirmação:
"O Senhor Sri Krsna quer que todas as almas condicionadas sibam que Ele é mais atraído por Raga-bhakti do que por Vaidhi-bhakti."
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No comentário do Vilapa-kusumanjali 65, Sri Ananta Dasa Babaji Maharaja faz a afirmação:
"A avidez devocional de um Ragabhakta é mais valiosa do que Prema em Vaidhi Bhakti."
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Ambas afirmações extremamente importantes e poderosíssimas, que em poucas palavras definem o processo de Sri Caitanya Mahaprabhu.
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Mesmo Lobha de um Raganuga Sadhaka Bhakta tem mais valor que Prema de um Vaidhi Bhakta.
Uau !!! Porquê?
Porque Raganuga Bhakti, mesmo no estágio inicial (Lobha), mesmo antes de Bhava e Prema, atrai mais a Krsna do que Prema em Vaidhi Bhakti.
Aqueles que compreendem e realizam este ponto, compreendem e realizam a essência dos Ensinamentos de Sri Caitanya Mahaprabhu.
Todas as Rasas são perfeitas, mas quando analisadas de forma neutra, Raganuga é superior a Vaidhi.
Seguidores de Sri Caitanya Mahaprabhu não estão interessados em Vaikuntha (Vaidhi Bhakti = Rama Lila, Nrsimha Lila, Narayana Lila).
Todas estas Lilas são profundamente respeitadas pelos Vaisnavas Gaudiya, mas sem almejá-las.
Seguidores de Sri Caitanya Mahaprabhu estão interessados e almejam Vrndavana (Raganuga Bhakti = Krsna Lila).
Raganuga Bhakti começa na fase de Sadhana. Antes de Bhava e antes de Prema.
Praticantes com 40, 50 anos a cantar devem saber disso e enveredar por este caminho, caso contrário ficam dependentes de Krpa Siddha, o qual é muito raro.
O praticante canta Hare Krsna por 40, 50 anos. E então o praticante faz uma auto análise. Por qual Rasa eu atraio-me quando canto e depois de ter cantado por todo este tempo?
Então o praticante aproxima-se do Guru e explica que atrai-se por uma Rasa específica. O Guru então confirma e incentiva: "Força".
E esta é a auto análise e o questionamento para o Guru mais importante na nossa vida devocional.
Quem ainda não fez, não deve perder tempo e fazer o mais pronto possível. Desta forma iniciando Raganuga Sadhana Bhakti.
Isto é essencial para posteriormente avançar para as fases avançadas de Bhava e Prema.
Os dias estão a passar. Não percam tempo.
É impreterível fazer esta transição.
E não há mais nada a dizer e nem é preciso.
Perfeitamente claro !!!
Gaura Premanande Hari Haribol !!!
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"Vaidhī-bhakti, isto é aprendizagem. Bhakti verdadeira, Parā-bhakti, é Rāgānugā-bhakti. Esta Rāgānugā-bhakti, nós temos que alcançar depois de passar Vaidhī-bhakti. No mundo material, se não tentamos fazer mais e mais progresso em serviço devocional, se estamos simplesmente aderindo ao processo de regulação Śastrica e não tentamos ir além disso..."
(Śrīla Prabhupāda - Palestra sobre SB 1.2.33 - Vṛndāvana, 12 de novembro de 1972)
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DECLARAÇÕES dos Sastras que confirmam o exposto:
“É verdade que qualquer relação que um devoto tenha com o Senhor é o melhor para ele; ainda assim, quando estudamos todos os diferentes métodos a partir de uma posição neutra, podemos compreender que existem graus mais elevados e mais baixos de amor.”
(CC Madhya 8.83)
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"Texto 14: Portanto, matar os demónios é apenas uma tarefa secundária. Falarei agora da razão principal da encarnação do Senhor.
Textos 15-16: O desejo do Senhor de aparecer nasceu de duas razões: o Senhor queria saborear a doce essência das doçuras do amor a Deus e queria propagar o serviço devocional no mundo na plataforma de Raganuga Bhakti. Por isso, Ele é conhecido como supremamente jubiloso e o mais misericordioso de todos.
Texto 17: [O Senhor Kṛṣṇa pensou:] "Todo o universo está repleto da conceção da Minha majestade, mas o amor enfraquecido por este sentido de majestade não Me satisfaz.
Texto 18: “Se alguém Me considera o Senhor Supremo e a si mesmo como um subordinado, Eu não me torno subserviente ao seu amor, nem este Me pode controlar.
Texto 19: “Em qualquer doçura transcendental com que o Meu devoto Me adora, Eu retribuo com Ele. Este é o Meu comportamento natural.
Texto 20: “De qualquer modo que os Meus devotos se rendam a Mim, Eu recompenso-os adequadamente. Todos seguem o Meu caminho em todos os aspetos, ó filho de Pṛthā.”
Textos 21-22: “Se alguém nutre por Mim pura devoção amorosa, pensando em Mim como seu filho, seu amigo ou seu amado, considerando-se grandioso e considerando-Me seu igual ou inferior, Eu torno-Me subordinado a ele.”
(CC Adi 4)
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Texto 10: No final da Dvāpara-yuga da vigésima oitava divya-yuga, o Senhor Kṛṣṇa aparece na Terra com toda a parafernália do Seu eterno Vraja-dhāma.
Texto 11: A servidão [dāsya], a amizade [sakhya], o afeto parental [vātsalya] e o amor conjugal [śṛṅgāra] são as quatro doçuras transcendentais [rasas]. Pelos devotos que apreciam estas quatro doçuras, o Senhor Kṛṣṇa é subjugado.
Texto 12: Absorto em tal amor transcendental, o Senhor Śrī Kṛṣṇa desfruta em Vraja com os Seus devotados servos, amigos e pais. e amantes conjugais.
Texto 13: O Senhor Kṛṣṇa desfruta dos Seus passatempos transcendentais enquanto deseja e depois desaparece. Após desaparecer, porém, Ele pensa assim:
Texto 14: “Por muito tempo, não Me presto um serviço amoroso imaculado aos habitantes do mundo. Sem tal apego amoroso, a existência do mundo material é inútil.
Texto 15: “Em todo o mundo, as pessoas adoram-Me de acordo com os preceitos das escrituras. Mas, simplesmente seguindo tais princípios reguladores, não se pode alcançar os sentimentos amorosos dos devotos em Vrajabhūmi.
Texto 16: “Conhecendo as Minhas opulências, o mundo inteiro olha-Me com reverência e reverência. Mas a devoção enfraquecida por tal reverência não Me atrai.
Texto 17: "Ao praticar este serviço devocional regulado com reverência e veneração, pode-se alcançar Vaikuṇṭha e alcançar os quatro tipos de libertação."
(CC Adi 3.10)
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ENGLISH
Lobha of Raganuga is HIGHER than Prema in Vaidhi !!!
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Image: Asta Sakhi Mandir at Radha Kunda. The eight main Sakhis.
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In the purport of CC Adi 4.15-16, Srila Prabhupada makes the statement:
"Lord Sri Krsna wants to let all conditioned souls know that He is more attracted to Raga-bhakti than to Vaidhi-bhakti."
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In the commentary of Vilapa-kusumanjali 65, Sri Ananta Dasa Babaji Maharaja makes the statement:
"The devotional eagerness of a Ragabhakta is more valuable than the Prema of Vaidhi Bhakti."
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Both extremely important and powerful statements, which in a nutshell define Sri Caitanya Mahaprabhu's process.
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Even the Lobha of a Raganuga Sadhaka Bhakta is more valuable than the Prema of a Vaidhi Bhakta.
Wow !!! Why?
Because Raganuga Bhakti, even in the initial stage (Lobha), even before Bhava and Prema, attracts Krsna more than Prema in Vaidhi Bhakti.
Those who understand and realize this point understand and realize the essence of Sri Caitanya Mahaprabhu's Teachings.
All Rasas are perfect, but when analyzed neutrally, Raganuga is superior to Vaidhi.
Followers of Sri Caitanya Mahaprabhu are not interested in Vaikuntha (Vaidhi Bhakti = Rama Lila, Nrsimha Lila, Narayana Lila).
All these Lilas are deeply respected by Gaudiya Vaisnavas, but without aspiration.
Followers of Sri Caitanya Mahaprabhu are interested in and aspire to Vrndavana (Raganuga Bhakti = Krsna Lila).
Raganuga Bhakti begins in the Sadhana phase. Before Bhava and Prema.
Practitioners with 40 or 50 years of chanting should know this and embark on this path, otherwise they become dependent on Krpa Siddha, which is very rare.
The practitioner chants Hare Krsna for 40 or 50 years. Then the practitioner does a self-analysis. Which Rasa do I feel drawn to when I chant, after having chanted for all this time?
Then the practitioner approaches the Guru and explains that he or she is drawn to a specific Rasa. The Guru then confirms and encourages: "Go ahead".
And this is the most important self-analysis and questioning of the Guru in our devotional life.
Those who haven't done it yet should waste no time and do it as soon as possible.
Thus, beginning Raganuga Sadhana Bhakti. It's essential for later advancement to the advanced stages of Bhava and Prema.
The days are passing. Don't waste time.
It's imperative to make this transition.
And there's nothing more to say, nor is it necessary.
Perfectly clear !!!
Gaura Premanande Hari Haribol !!!
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"Vaidhī-bhakti, that is apprenticeship. Real bhakti, Parā-bhakti, that is Rāgānugā-bhakti. This Rāgānugā-bhakti, we have to attain after passing Vaidhī-bhakti. In the material world, if we don't try to make more and more progress in devotional service, if we are simply adhering to the Śastric regulation process and not trying to go beyond it..."
(Śrīla Prabhupāda - Lecture on SB 1.2.33 - Vṛndāvana, 12 November 1972)
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STATEMENTS from the Sastras that confirm the above:
“It is true that whatever relationship a particular devotee has with the Lord is the best for him; still, when we study all the different methods from a neutral position, we can understand that there are higher and lower degrees of love."
(CC Madhya 8.83)
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"Text 14: Thus the killing of the demons is but secondary work. I shall now speak of the main reason for the Lord’s incarnation.
Texts 15-16: The Lord’s desire to appear was born from two reasons: the Lord wanted to taste the sweet essence of the mellows of love of God, and He wanted to propagate devotional service in the world on the platform of Raganuga Bhakti. Thus He is known as supremely jubilant and as the most merciful of all.
Text 17: [Lord Kṛṣṇa thought:] “All the universe is filled with the conception of My majesty, but love weakened by that sense of majesty does not satisfy Me.
Text 18: “If one regards Me as the Supreme Lord and himself as a subordinate, I do not become subservient to his love, nor can it control Me.
Text 19: “In whatever transcendental mellow My devotee worships Me, I reciprocate with him. That is My natural behavior.
Text 20: "In whatever way My devotees surrender unto Me, I reward them accordingly. Everyone follows My path in all respects, O son of Pṛthā."
Texts 21-22: “If one cherishes pure loving devotion to Me, thinking of Me as his son, his friend or his beloved, regarding himself as great and considering Me his equal or inferior, I become subordinate to him."
(CC Adi 4)
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"Text 10: At the end of the Dvāpara-yuga of the twenty-eighth divya-yuga, Lord Kṛṣṇa appears on earth with the full paraphernalia of His eternal Vraja-dhāma.
Text 11: Servitude [dāsya], friendship [sakhya], parental affection [vātsalya] and conjugal love [śṛṅgāra] are the four transcendental mellows [rasas]. By the devotees who cherish these four mellows, Lord Kṛṣṇa is subdued.
Text 12: Absorbed in such transcendental love, Lord Śrī Kṛṣṇa enjoys in Vraja with His devoted servants, friends, parents and conjugal lovers.
Text 13: Lord Kṛṣṇa enjoys His transcendental pastimes as long as He wishes, and then He disappears. After disappearing, however, He thinks thus:
Text 14: “For a long time I have not bestowed unalloyed loving service to Me upon the inhabitants of the world. Without such loving attachment, the existence of the material world is useless.
Text 15: “Everywhere in the world people worship Me according to scriptural injunctions. But simply by following such regulative principles one cannot attain the loving sentiments of the devotees in Vrajabhūmi.
Text 16: “Knowing My opulences, the whole world looks upon Me with awe and veneration. But devotion made feeble by such reverence does not attract Me.
Text 17: "By performing such regulated devotional service in awe and veneration, one may go to Vaikuṇṭha and attain the four kinds of liberation."
(CC Adi 3.10)

