Śrī Kṛṣṇa na Bhagavad-gītā afirma que das árvores Ele é a Aśvattha.
Bg 10.26
aśvatthaḥ sarva-vṛkṣāṇāṁ
"De todas as árvores, Eu sou a Aśvattha (Ficus Religiosa)."
Existem várias espécies de figueiras (800).
Muitas vezes a Ficus Religiosa Aśvattha é confundida, mesmo na Índia, com a Ficus Benghalensis Vaṭa (Banyan) ou Figueira-de-Bengala.
Botânicos ou Biólogos vegetais explicam que tanto a Ficus Religiosa (Aśvattha) como a Ficus Benghalensis (Vaṭa) carregam o sinônimo Bahupada "de muitos pés". Mas é a Ficus Benghalensis Vaṭa (Banyan) ou Figueira-de-Bengala que é descrita como Ava-roha-śāyin "envia galhos que tornam-se troncos".
São árvores frondosas, imensas e exuberantes.
E assim, no Bhakti-rasāmṛta-sindhu (Néctar da Devoção), Śrīla Rūpa Gosvāmī ao descrever os ítens do serviço devocional dhātry-aśvatthādi-gauravam 1.2.76, explica que devemos adorar Tulasī e mostrar respeito às árvores Aśvattha e Āmalakī (Groselheira - a primeira árvore trazida por Śrī Kṛṣṇa a este mundo).
Image: Aśvattha tree (Ficus Religiosa).
Śrī Kṛṣṇa in the Bhagavad-gītā states that from trees He is Aśvattha.
Bg 10.26
aśvatthaḥ sarva-vṛkṣāṇāṁ
"Of all trees, I am Aśvattha (Ficus Religiosa)."
There are several species of fig trees (800).
Ficus Religiosa Aśvattha is often confused, even in India, with Ficus Benghalensis Vaṭa (Banyan).
Botanists or Plant Biologists explain that both Ficus Religiosa (Aśvattha) and Ficus Benghalensis (Vaṭa) carry the synonym Bahupada "many-footed". But it is the Ficus Benghalensis Vaṭa (Banyan) or banyan tree which is described as Ava-roha-śāyin "sending down branches that become trunks".
They are leafy trees, immense and exuberant.
And so, in Bhakti-rasāmṛta-sindhu (Nectar of Devotion), Śrīla Rūpa Gosvāmī in describing the items of devotional service dhātry-aśvatthādi-gauravam 1.2.76 explains that we should worship Tulasī and show respect to Aśvattha tree and Āmalakī (Gooseberry tree - the first tree brought by Śrī Kṛṣṇa to this world).