Śrī Kṛṣṇa Caitanya Mahāprabhu é Kṛṣṇa no humor extraconjugal de Rādhā.
Este é o humor constante de Mahāprabhu durante Seu Aṣṭa-kālīya-līlā.
No momento oportuno do dia (que é dividido em oito (Aṣṭa) partes), Mahāprabhu absorto em Vraja Bhava, Ele (como Rādhā), está a ouvir uma Gopī mensageira a narrar os passatempos de Kṛṣṇa com os vaqueirinhos, com Nanda e Yaśodā e com Seus servos.
Não é que Mahāprabhu na "Sua experiência interna está a saborear Sakhya Prema e outras doçuras devocionais."
Não é correcto afirmar isto. Śrī Kṛṣṇa Caitanya Mahāprabhu é Kṛṣṇa no humor extraconjugal de Rādhā.
Este é o humor constante de Mahāprabhu.
Todas as Rasas estão presentes na dinâmica diária de Vraja. Quando existe a descrição de outras Rasas no Śrī Śrī Rādhā Kṛṣṇa Aṣṭa-kālīya-līlā, é Rādhārāṇī que está a ouvir uma Gopī mensageira a descrever estes passatempos, e isto faz Rādhā ansiar estar com Kṛṣṇa.
Mahāprabhu durante Seu Aṣṭa-kālīya-līlā segue esta mesma linha.
Todos os Śāstras Gauḍīyas que descrevem o Aṣṭa-kālīya-līlā explicam desta forma.
Também é importante considerar que alguns passatempos não ocorrem em Aprakaṭa-līlā.
Em Aprakaṭa Vṛndāvana, Kṛṣṇa não mata demônios e em Aprakaṭa Navadvīpa, Śrī Caitanya não mostra a forma universal e nem Rāma ou Nṛsiṁha e nem aceita Sannyāsa.
Gaura Aṣṭa-kālīya-līlā é marcado por Śrī Caitanya estar absorto em Mādhurya Vraja Bhava como Rādhā, mesmo quando existe a descrição de outras Rasas.
E Seus associados seguem o mesmo humor, caso contrário por Rasābhāsa, não poderiam acompanhá-Lo por todos os períodos do dia.
There are those who want to force Mahāprabhu to be in a mood other than Mādhurya Rasa.
Śrī Kṛṣṇa Caitanya Mahāprabhu is Kṛṣṇa in Rādhā's extramarital mood.
This is Mahāprabhu's constant mood during His Aṣṭa-kālīya-līlā.
At the opportune time of the day (which is divided into eight (Aṣṭa) parts), Mahāprabhu absorbed in Vraja Bhava, He (as Rādhā) is listening to a messenger Gopī narrating Kṛṣṇa's pastimes with the cowherd boys, with Nanda and Yaśodā and with His servants.
It is not that Mahāprabhu in "His inner experience is tasting Sakhya Prema and other devotional mellows."
It is not correct to say this. Śrī Kṛṣṇa Caitanya Mahāprabhu is Kṛṣṇa in Rādhā's extramarital mood.
This is Mahāprabhu's constant mood.
All Rasas are present in the daily dynamics of Vraja. When there is a description of other Rasas in Śrī Śrī Rādhā Kṛṣṇa Aṣṭa-kālīya-līlā, it is Rādhārāṇī who is listening to a Gopī messenger describing these pastimes, and this makes Rādhā yearn to be with Kṛṣṇa.
Mahāprabhu during His Aṣṭa-kālīya-līlā follows this same line.
All the Gauḍīya Śāstras that describe Aṣṭa-kālīya-līlā explain it in this way.
It is also important to consider that some pastimes do not take place in Aprakaṭa-līlā.
In Aprakaṭa Vṛndāvana, Kṛṣṇa does not kill demons and in Aprakaṭa Navadvīpa, Śrī Caitanya does not show the universal form and neither show Rāma or Nṛsiṁha forms nor does He accept Sannyāsa.
Gaura Aṣṭa-kālīya-līlā is marked by Śrī Caitanya being absorbed in Mādhurya Vraja Bhava as Rādhā, even when other Rasas are described.
And His associates follow the same mood, otherwise by Rasābhāsa, they could not accompany Him for all periods of the day.