"Este amor conjugal de Śrī Śrī Rādhā Kṛṣṇa é o auge da doçura no reino dos passatempos transcendentais. Este é o mais confidencial dos mistérios confidenciais escondido nos Vedas e nos Vedāntas.
Quando Śrīmatī Rādhārāṇī e Śrī Kṛṣṇa alcançaram o zênite de saborear Prema-rasa, Seu prazer culminou nesta forma tão doce de Sri Gaurasundara.
Ele é aquele que é o zênite da verdade suprema, o resultado mais elevado da alegria de saborear Vraja-līlā-rasa.
O "Brahman" mencionado nos Upaniṣads é a Sua refulgência, o Paramātmā que reside nos seres vivos é Sua porção parcial e Ele mesmo (Senhor Gaurasundara) é o Svayam Bhagavān, repleto das seis majestades - o Supremo Tattva, Ser Supremo."
(Rādhā Kuṇḍa Mahānta Paṇḍita Śrī Ananta Dāsa Bābājī Mahārāja)
"This conjugal love of Śrī Śrī Rādhā Kṛṣṇa is the height of sweetness in the realm of transcendental
pastimes. This is the most confidential of the confidential mysteries concealed in the Vedas and the Vedāntas.
When Śrīmatī Rādhārāṇī and Śrī Kṛṣṇa reached the zenith of Prema-rasa-relish, Their pleasure culminated in this very sweet form of Sri Gaurasundara.
He is the One Who is the zenith of the supreme truth, the topmost result of the joy of relishing Vraja-līlā-rasa.
The ‘Brahman’ mentioned in the Upaniṣads is His effulgence, the Paramātmā residing in the living beings is His partial portion and He (Lord Gaurasundara) Himself is that Svayam Bhagavān, replete with the six majesties – the Supreme Tattva, Supreme Being."
(Rādhā Kuṇḍa Mahānta Paṇḍita Śrī Ananta Dāsa Bābājī Mahārāja)