terça-feira, 15 de setembro de 2015

Quando? ... Sadhaka Lalasa

Sadhaka Dehocita Lalasa (aspiração do devoto)

"Quando irei directamente adorar Sri Sri Radha e Krsna? Quando serei sobrecarregado com amor pelo Casal Divino? Ó Senhor Hari, quando esse dia auspicioso será meu?

Quando, acompanhando-me a mim mesmo com um instrumento musical, irei alegremente cantar doces canções que descrevem as belas formas e qualidades do Casal Divino.

Quando irei gritar bem alto "Ó Radhika, ó Govinda," as lágrimas dos meus olhos umedecerem todo o meu corpo.
Ó Srila Rupa Goswami, Ó Srila Sanatana Goswami, Ó Srila Raghunatha Dasa Goswami, Ó Srila Jiva Goswami, minha vida e alma, por favor, tenham misericórdia de mim desta vez.

Ó Lalita, Ó Visakha, Ó Sridama, Ó Subala e outros amigos do Senhor Krsna, por favor, tenham misericórdia de mim desta vez.

Todos vocês, por favor, sejam misericordiosos comigo e cumpram meu desejo. Esta é a oração constante de Narottama Dasa."

(Prarthana - Srila Narottama Dasa)

Photo: Author Vrindavana Dasa.
Sadhaka-dehocita Lalasa (The Devotee's Aspiration)

"When will I directly worship Sri Sri Radha and Krsna? When will I be overwhelmed with love for the Divine Couple? O Lord Hari, when will that auspicious day be mine?

When, accompanying myself on a musical instrument, will I happily sing sweet songs describing the beautiful forms and qualities of the Divine Couple.

When will I loudly call out "O Radhika, O Govinda," the tears from my eyes wetting my entire body.

O Srila Rupa Gosvami, O Srila Sanatana Gosvami, O Srila Raghunatha dasa Gosvami, O Srila Jiva Gosvami, my life and soul, please be merciful to me this one time.

O Lalita, O Visakha, O Sridama, O Subala and other friends of Lord Krsna, please be merciful to me this one time.

All of You please be merciful to me and fulfill my desire. This is the constant prayer of Narottama dasa."

(Prarthana - Srila Narottama Dasa)