Foto: Nossa mais que tudo Mādhava-Saṅginī !!!
CC Madhya 11.31
ārādhanānāṁ sarveṣāṁ
viṣṇor ārādhanaṁ param
tasmāt parataraṁ devi
tadīyānāṁ samarcanam
[O Senhor Śiva disse a deusa Durgā:] "Minha querida Devī, embora os Vedas recomendem a adoração de semideuses, a adoração ao Senhor Viṣṇu é superior. No entanto, acima da adoração ao Senhor Viṣṇu esta o prestar serviço aos Vaiṣṇavas, que estão relacionados com o Senhor Viṣṇu."
Śrīla Prabhupāda: "... Existem diferentes tipos de devotos - aqueles em Śānta-Rasa, Dāsya-Rasa, Sakhya-Rasa, Vātsalya-Rasa e Mādhurya-Rasa. Apesar de todas as Rasas estarem na plataforma transcendental, Mādhurya-Rasa é a doçura transcendental suprema. Por conseguinte, conclui-se que adorar os devotos que se dedicam ao serviço do Senhor em Mādhurya-Rasa é a actividade espiritual suprema.
Especialmente Śrī Caitanya Mahāprabhu e Seus seguidores adoram o Senhor Kṛṣṇa em Mādhurya-Rasa. Outros Ācāryas Vaiṣṇavas recomendam a adoração até Vātsalya-Rasa.
Portanto Śrīla Rūpa Gosvāmī no seu Vidagdha-Mādhava (1.2) descreve o culto de Śrī Caitanya Mahāprabhu como supremo:
anarpita-carīṁ cirāt karuṇayāvatīrṇaḥ kalau
samarpayitum unnatojjvala-rasāṁ sva-bhakti-śriyam
Śrī Caitanya Mahāprabhu apareceu nesta Era de Kali para expor a superexcelência de Mādhurya-Rasa, um presente nunca antes concedido por qualquer Ācārya ou encarnação.
Consequentemente Śrī Caitanya Mahāprabhu é aceito como a encarnação mais magnânima. É somente Ele que distribuiu amor por Kṛṣṇa exibindo a superexcelência de amar Kṛṣṇa na Rasa conjugal."
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Photo: Our more than anything Mādhava-Saṅginī !!!
CC Madhya 11.31
ārādhanānāṁ sarveṣāṁ
viṣṇor ārādhanaṁ param
tasmāt parataraṁ devi
tadīyānāṁ samarcanam
“[Lord Śiva told the goddess Durgā:] ‘My dear Devī, although the Vedas recommend worship of demigods, the worship of Lord Viṣṇu is topmost. However, above the worship of Lord Viṣṇu is the rendering of service to Vaiṣṇavas, who are related to Lord Viṣṇu.’
Śrīla Prabhupāda: "...There are different types of devotees — those in Śānta-Rasa, Dāsya-Rasa, Sakhya-Rasa, Vātsalya-Rasa and Mādhurya-Rasa. Although all the Rasas are on the transcendental platform, Mādhurya-Rasa is the supreme transcendental mellow. Consequently it is concluded that the worship of devotees engaged in the Lord’s service in Mādhurya-Rasa is the supreme spiritual activity.
Śrī Caitanya Mahāprabhu and His followers mainly worship Lord Kṛṣṇa in Mādhurya-Rasa. Other Vaiṣṇava Ācāryas recommended worship up to Vātsalya-Rasa.
Therefore Śrīla Rūpa Gosvāmī in his Vidagdha-Mādhava (1.2) describes Śrī Caitanya Mahāprabhu’s cult as supreme:
anarpita-carīṁ cirāt karuṇayāvatīrṇaḥ kalau
samarpayitum unnatojjvala-rasāṁ sva-bhakti-śriyam
Śrī Caitanya Mahāprabhu appeared in this Age of Kali to exhibit the superexcellence of Mādhurya-Rasa, a gift never previously bestowed by any Ācārya or incarnation.
Consequently Śrī Caitanya Mahāprabhu is accepted as the most magnanimous incarnation. It is He only who distributed love of Kṛṣṇa while exhibiting the superexcellence of loving Kṛṣṇa in the conjugal Rasa."
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