domingo, 25 de março de 2018

Śrī Rāma ... Kṛṣṇa-bhakti


Glorificar Śrī Rāma para obter ... Kṛṣṇa-bhakti !!!

A única forma de um Sādhaka desenvolver amor por uma forma do Senhor é por focar e direccionar seu Bhajana numa só meta. 

Caso contrário não é possível, pois fica "perdido" numa adoração multidiversificada. 

O destino de um Sādhaka é determinado pelo que ele cultiva na etapa de Sādhana, sempre a depender da misericórdia. 

Vaiṣṇavas Gauḍīya estão absortos e focados em adorar Śrī Śrī Rādhā-Kṛṣṇa em Vṛndāvana.

Quando eles adoram e glorificam Śrī Rāma é para obter Kṛṣṇa-bhakti:

“Ó Senhor Rāma, estou agora a terminar meu Vrata ao honrar a Tua Prasādam. Que estejas plenamente satisfeito comigo e, por favor, dê-me paz e Kṛṣṇa-bhakti.”

Śrī Śrī Sītā-Rāma Lakṣmaṇa Hanumān Kī Jaya !!!

Śrī Rāma-Navamī Kī Jaya !!!

Glorify Śrī Rāma to get ... Kṛṣṇa-bhakti !!!

The only way for a Sādhaka to develop love for a form of the Lord is to focus and direct his/her Bhajana to one goal.

Otherwise it is not possible, because the Sādhaka will be "lost" in a multidiversified worship.

The fate of a Sādhaka is determined by what he/she cultivates in the Sādhana stage, always dependent on mercy.

Gauḍīya Vaiṣṇavas are absorbed and focused on worshiping Śrī Śrī Rādhā-Kṛṣṇa in Vṛndāvana.

When they worship and glorify Śrī Rāma it is to obtain Kṛṣṇa-bhakti:

"O Lord Rāma, I am now finishing my Vrata by honoring Your Prasādam. May you be fully satisfied with me, and please give me peace and Kṛṣṇa-bhakti."

Śrī Śrī Sītā-Rāma Lakṣmaṇa Hanumān Kī Jaya !!!

Śrī Rāma-Navamī Kī Jaya !!!