quinta-feira, 18 de junho de 2015

Krsna reciproca com os desejos do Seu devoto

"These are pañca, five kinds of rasas, śānta, dāsya, sākhya, vātsalya, mādhurya. So you can select any one of them, because there must be varieties. Because we are living entities, everyone, we want to enjoy. Therefore variety is the mother of enjoyment." 

(Srila Prabhupada - Lecture on BG 13.20 -- Bombay, October 14, 1973)

So, it's not that we say:

“Oh I don’t want to impose my will on Krsna, He can make me whatever He wants me to be and I will be happy”.

No, no.

The devotee, during the period of Sadhana, is who must select the Rasa and service he/she wants to provide to the Divine Couple.

This way Krsna reciprocates with the desires of His devotee.

"Estes são pañca, cinco tipos de Rasas, śānta, dāsya, sākhya, vātsalya, mādhurya. Assim, você pode selecionar qualquer uma delas, porque deve haver variedade. Porque somos entidades vivas, todos nós, queremos desfrutar. 

Portanto variedade é a mãe do prazer."

(Srila Prabhupada - Aula do BG 13.20 - Bombay, 14 de Outubro 1973)

Então, não é que dizemos:

"Oh, eu não quero impor minha vontade sobre Krsna, Ele pode fazer de mim o que Ele quizer que eu seja e eu serei feliz".

Este é um conceito errado de rendição.

Não, não.

O devoto, durante o período de Sadhana, é quem deve selecionar a Rasa e serviço que ele quer oferecer ao Casal Divino.

Desta forma, Krsna reciproca com os desejos do Seu devoto.